باطری ماشین

تعویض و نصب رایگان باطری ماشین

باطری ماشین

تعویض و نصب رایگان باطری ماشین

آخرین مطالب
پیوندها

۴ مطلب در اسفند ۱۳۹۸ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

بسیاری از صاحبان خودرو در جستجوی باتری مناسب با خودرو خود چه به لحاظ آمپر مورد نیاز و چه به لحاظ برند معتبر و مرغوب برای اتومبیل خود هستند . راهنمایی کارشناسان ما در این مقاله برای انتخاب درست باتری مناسب با خودروی شما ، می باشد .

 

در این مقاله به بررسی باتری مناسب با خودروهای شرکت سایپا می پردازیم و قصد داریم باتری مناسب خودرو پراید وباتری  خودرو تیبا را بررسی نماییم .

البته لازم به ذکر است ، که اینکه چه آمپری برای خودروی شما مناسب می باشد به میزان استفاده شما از کولر ماشین و یا بخاری ماشین بستگی دارد و یا اینکه چه سیستم صوتی و تصویری در اتومبیل تان مورداستفاده می باشد و یا اینکه در مسیرهای پر ترافیک تردد دارد یا ندارید ؛ زیرا در این حالت باید از باتری ( باطری ) با آمپر بالاتری استفاده نمایید .

 

مشخصات باتری خودرو پراید ( مدل های 111 ، 131 ، 132 )

ولتاژباتری : 12 ولت

آمپر باتری : بین 50 تا 55 آمپر ساعت

نوع باتری : باتری اتمی و یا باتری

مشخصات باتری خودرو تیبا ( مدل های تیبا 1 ، تیبا 2 ، هاچ بک )

ولتاژ باتری : 12 ولت

آمپر باتری : بین 55 تا 60 آمپر

نوع باتری : باتری اتمی و یا باتری اسیدی ( با توجه به کارایی و مزیت های باتری اتمی ( سیلد ) نسبت به باتری اسیدی ، پیشنهاد کارشناسان ما باتری اتمی می باشد. )

 

  • نگین فدائی
  • ۰
  • ۰

چگونه می‌توانیم از گرمای خورشید برای تولید انرژی استفاده کنیم. آیا از نور خورشید نیز می‌توان انرژی بدست آورد. برای اینکار از باتری خورشیدی استفاده می‌شود که نور خورشید را می‌گیرد و برق تولید می‌کند. باتریهای خورشیدی از ماده‌ای بنام سیلیسیوم ساخته می‌شود. هر باتری خورشیدی برق بسیار ناچیزی تولید می‌کند. برای همین معمولا باید از تعداد زیادی باتری کنار هم استفاده شود تا مقدار برقی که بدست می‌آید، مفید و مناسب باشد.  این باتریهای خورشیدی براحتی تعمیر می‌شوند و نگهداری آنها ساده است و محیط را نیز آلوده نمی‌کنند. با استفاده از باتریهای خورشیدی می‌توان دستگاههایی چون تلویزیون ، تلفن و پمپ آب را بکار انداخت. در جاهایی که روزهای طولانی و آفتاب درخشان دارند، حتی می‌توان تمام برق مورد نیاز را از باتریهای خورشیدی گرفت. باتریهای خورشیدی خیلی سبک هستند و به راحتی می‌توان آنها را به دهکده‌های دور افتاده برد. مردمی که همیشه در حرکت هستند نیز می‌توانند این باتریها را همراه داشته باشند و هر کجا که می‌روند از برق آنها استفاده کنند. مثلا گروههای پزشکی که برای درمان مردم به صحراها و جاهای دور افتاده می‌روند، باتریهای خورشیدی را برای روشن نگه داشتن یخچالهایشان بکار می‌گیرند تا داروها سالم و خنک بمانند.  با ساختن نیروگاههای خورشیدی بزرگ می‌توان مقدار زیادی برق تولید کرد. البته این نیروگاهها در جاهایی مفید هستند که روزهای طولانی و آفتابی دارند. نیروگاه خورشیدی محیط را آلوده نمی‌کند، چون انرژی لازم را از خورشید می‌گیرد و نیازی به سوزاندن سوختهای فسیلی ندارد. با استفاده از یک نیروگاه خورشیدی بزرگ ، برق مورد نیاز تمام خانه های یک شهر کوچک تولید می‌شود. در نیروگاه خورشیدی ، با استفاده از نیروی بخار ،‌ برق تولید می‌شود. تعداد زیادی آینه  و پنل خورشیدی  را بکار می‌گیرند تا نور خورشید را بر روی یک دیگ بخار بتابانند که در لوله‌های درون آن مایعی مثل روغن جریان دارد. روغن حرارت خورشید را می‌گیرد و آنقدر گرم می‌شود که می‌تواند آب دیگ را به بخار تبدیل کند. بخار توربین را به چرخش در می‌آورد. توربین هم ژنراتور را می‌چرخاند و برق تولید می‌شود.

 

باتری خورشیدی

 وسیله یا دستگاهی است که نور خورشید را مستقیما به الکتریسیته یا برق تبدیل می کند. ماهواره‌هایی که به فضا فرستاده می‌شوند، انرژی مورد نیازشان را از تعداد زیادی از همین باتریها می‌گیرند. بعضی ماشین حساب‌ها با باتری خورشیدی هم کار می‌کنند. در نقاط دور افتاده که برق ندارند، با استفاده باتری خورشیدی می‌توان دستگاههایی مثل تلویزیون یا یخچال را بکار انداخت و امروزه دانشمندان ماشینها و حتی هواپیماهایی ساخته‌اند که نیروی خود را از باتری خورشیدی می‌گیرند.

  • نگین فدائی
  • ۰
  • ۰

سوئیچ را باز کنید. روی صندلی راننده بنشینید و سوئیچ را باز کنید.

 

اگر سوئیچ باز نشده باشد و کلاچ درگیر شود، از آن جایی که هیچ سوختی توسط پمپ سوخت خودرو به موتور ارسال نمی‌شود، موتور روشن نخواهد شد.

 

قدم دوم: ترمز دستی را آزاد کنید. اگر خودرو در یک شیب قرار دارد، ممکن است ترمز دستی را بالا کشیده، دسته دنده را در دنده قرار داده یا هر دوی این کارها را انجام داده باشید. پای خود را روی پدال ترمز قرار داده و ترمز دستی را آزاد کنید.

 

نکته‌ای که باید به آن توجه کرد: تا زمانی که پدال ترمز را محکم نگرفته‌اید، ترمز دستی را آزاد نکنید. از آن جایی که در آن لحظه موتور خودرو کار نمی‌کند، سیستم ترمز به طور کامل فعال نیست و برای ترمز گرفتن باید فشار بیشتری وارد کنید.

 

قدم سوم: دسته دنده را در دنده 2 قرار دهید. دسته دنده گیربکس دستی خودرو را در دنده 2 قرار دهید.

 

شما این کار را با دنده‌های دیگر هم می‌توانید انجام بدهید، ولی زمانی که بعداً کلاچ را رها می‌کنید، دنده دو بهترین و نرم‌ترین پرفورمنس را در اختیار شما قرار خواهد داد.

 

نکته: روشن کردن یک خودرو با هل دادن، در دنده دو بسیار راحت‌تر بوده و خودرو تکان‌های شدید و بد نخواهد خورد. در نتیجه، این کار میزان آسیب احتمالی به گیربکس و کلاچ را کاهش می‌دهد. فقط در شرایطی که فاصله‌ای که می‌توانید خودرو را هل دهید کم است، از دنده یک استفاده کنید

 

قدم چهارم: پدال کلاچ را تا ته فشار دهید. در این لحظه، تنها چیزی که خودروی شما را سر جای خود نگه داشته پدال ترمز است، از این رو حتماً تا لحظه‌ای که آماده حرکت نشده‌اید پای خود را روی پدال ترمز نگاه دارید.

 

قدم پنجم: پدال ترمز را رها کنید. از آن جایی که خودرو در سرازیری قرار دارد، زمانی که پدال ترمز را رها خودرو شروع به حرکت خواهد کرد.

 

نکته‌ای که باید به آن توجه کرد: نگرانی اصلی شما باید کنترل ایمن خودرو باشد، از این رو حواستان به خودروهای دیگر و عابرین پیاده حتماً جمع باشد.

 

قدم ششم: کلاچ را رها کنید. به محض این که خودرو سرعت گرفت، به آرامی پدال کلاچ را رها کنید.

 

صدای موتور را خواهید شنید که تلاش می‌کند روشن شود و احساس خواهید کرد که خودرو می‌خواهد سرعت خود را کم‌تر کند. پس از چند ثانیه، موتور روشن خواهد شد.

 

قدم هفتم: رانندگی کنید! اگر موتور روشن شده، حتی در صورتی که دوباره پدال کلاچ را بگیرید باز هم روشن خواهد ماند.

  • نگین فدائی
  • ۰
  • ۰

- تفاوت‌های ساختاری

ترمزهای کاسه‌ای به توپی چرخ متصل می‌شوند و همراه با چرخ می‌چرخند. این نوع ترمزها از قطعاتی به نام کفشک ترمز استفاده می‌کنند و به هنگام فشرده شدن پدال ترمز، حرکات بیرونی کفشک‌ها در تماس با لبه‌های کاسه ترمز سبب ایجاد اصطکاک و در نهایت کاهش سرعت خودرو می‌شود. این فرآیند نهایتاً خودرو را به طور کامل می‌تواند متوقف کند. از سویی دیگر، در ترمزهای دیسکی، از قطعه‌ای به نام کالیپر استفاده می‌شود که به یک دیسک متصل شده و با فشرده شدن پدال ترمز، دیسک در حال چرخش در تماس با لنت ترمزهای موجود داخل کالیپر سبب کاهش سرعت و نهایتاً توقف خودرو می‌شود.

علاوه بر این، در یک ترمز کاسه‌ای، کفشک‌های ترمز بزرگی هستند که برای ایجاد نیروی اصطکاک، با بخش داخلی کاسه ترمز در حال چرخش تماس ایجاد می‌کنند. حرکات این کفشک‌ها به کمک یک سیلندر هیدرولیکی بزرگ که داخل کاسه ترمز نصب شده کنترل می‌شود. در عین حال، در یک سیستم ترمز دیسکی، از لنت‌های ترمز کوچک برای ایجاد اصطکاک مذکور با دیسک در حال چرخش استفاده می‌گردد. برای کنترل حرکت لنت‌های ترمز، در سیستم ترمز دیسکی از سیلندرهای هیدرولیکی کوچکی که داخل کالیپرها نصب شده‌اند استفاده می‌شود.

به طور کلی، جنگ بین ترمزهای کاسه‌ای و دیسکی در این بخش را ترمزهای کاسه‌ای می‌برند، زیرا از نظر ابعاد، قطعات مورد استفاده در آن از سیستم ترمز دیسکی بزرگ‌تر هستند.

 - تفاوت عملکرد

در مورد ترمزهای دیسکی، روغن ترمز با فشار زیاد وارد کاسه شده و این فشار را به پیستون‌های سیلندر چرخ منتقل و نهایتاً سبب حرکت پیستون می‌شود. در ادامه، کفشک‌های ترمز به بیرون حرکت کرده و با بخش داخلی کاسه ترمز تماس پیدا می‌کند.هر چند، در سیستم ترمز دیسکی، زمانی که پدال ترمز فشرده می‌شود، پیستون روغن ترمز تحت فشار را به داخل کالیپر ارسال می‌کند. در نتیجه ایجاد فشار بالا در سیستم، روغن ترمز وارد کالیپر شده و لنت‌ها روی دیسک ترمز می‌چسبند. بدین ترتیب و با چسبیدن لنت ترمزها روی دیسک، سرعت خودرو کاهش پیدا می‌کند.

 - تفاوت راندمان کاری

چرخ در حال چرخش نیروی اصطکاک کم یا متوسطی در هنگام گرفته شدن پدال ترمز دریافت می‌کند. به همین دلیل است که ترمزهای کاسه‌ای بیشتر روی خودروهای بزرگ نصب می‌شوند. یکی دیگر از دلایل این است که این نوع ترمزها را می‌توان در اندازه‌های بزرگ‌تر به راحتی ساخت و به همین دلیل، در خودروهای سنگین استفاده از این سیستم ترمز بسیار بهینه است.

در ترمزهای دیسکی، چرخ در حال حرکت نیروی اصطکاک بسیار بالایی به دلیل تماس بین دیسک و لنت ترمزها دریافت می‌کند.

 

  • نگین فدائی