باطری ماشین

تعویض و نصب رایگان باطری ماشین

باطری ماشین

تعویض و نصب رایگان باطری ماشین

آخرین مطالب
پیوندها
  • ۰
  • ۰

سوئیچ را باز کنید. روی صندلی راننده بنشینید و سوئیچ را باز کنید.

 

اگر سوئیچ باز نشده باشد و کلاچ درگیر شود، از آن جایی که هیچ سوختی توسط پمپ سوخت خودرو به موتور ارسال نمی‌شود، موتور روشن نخواهد شد.

 

قدم دوم: ترمز دستی را آزاد کنید. اگر خودرو در یک شیب قرار دارد، ممکن است ترمز دستی را بالا کشیده، دسته دنده را در دنده قرار داده یا هر دوی این کارها را انجام داده باشید. پای خود را روی پدال ترمز قرار داده و ترمز دستی را آزاد کنید.

 

نکته‌ای که باید به آن توجه کرد: تا زمانی که پدال ترمز را محکم نگرفته‌اید، ترمز دستی را آزاد نکنید. از آن جایی که در آن لحظه موتور خودرو کار نمی‌کند، سیستم ترمز به طور کامل فعال نیست و برای ترمز گرفتن باید فشار بیشتری وارد کنید.

 

قدم سوم: دسته دنده را در دنده 2 قرار دهید. دسته دنده گیربکس دستی خودرو را در دنده 2 قرار دهید.

 

شما این کار را با دنده‌های دیگر هم می‌توانید انجام بدهید، ولی زمانی که بعداً کلاچ را رها می‌کنید، دنده دو بهترین و نرم‌ترین پرفورمنس را در اختیار شما قرار خواهد داد.

 

نکته: روشن کردن یک خودرو با هل دادن، در دنده دو بسیار راحت‌تر بوده و خودرو تکان‌های شدید و بد نخواهد خورد. در نتیجه، این کار میزان آسیب احتمالی به گیربکس و کلاچ را کاهش می‌دهد. فقط در شرایطی که فاصله‌ای که می‌توانید خودرو را هل دهید کم است، از دنده یک استفاده کنید

 

قدم چهارم: پدال کلاچ را تا ته فشار دهید. در این لحظه، تنها چیزی که خودروی شما را سر جای خود نگه داشته پدال ترمز است، از این رو حتماً تا لحظه‌ای که آماده حرکت نشده‌اید پای خود را روی پدال ترمز نگاه دارید.

 

قدم پنجم: پدال ترمز را رها کنید. از آن جایی که خودرو در سرازیری قرار دارد، زمانی که پدال ترمز را رها خودرو شروع به حرکت خواهد کرد.

 

نکته‌ای که باید به آن توجه کرد: نگرانی اصلی شما باید کنترل ایمن خودرو باشد، از این رو حواستان به خودروهای دیگر و عابرین پیاده حتماً جمع باشد.

 

قدم ششم: کلاچ را رها کنید. به محض این که خودرو سرعت گرفت، به آرامی پدال کلاچ را رها کنید.

 

صدای موتور را خواهید شنید که تلاش می‌کند روشن شود و احساس خواهید کرد که خودرو می‌خواهد سرعت خود را کم‌تر کند. پس از چند ثانیه، موتور روشن خواهد شد.

 

قدم هفتم: رانندگی کنید! اگر موتور روشن شده، حتی در صورتی که دوباره پدال کلاچ را بگیرید باز هم روشن خواهد ماند.

  • ۹۸/۱۲/۱۹
  • نگین فدائی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی