باطری ماشین

تعویض و نصب رایگان باطری ماشین

باطری ماشین

تعویض و نصب رایگان باطری ماشین

آخرین مطالب
پیوندها

۱۴ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

ایجاد لینک با تگ a و href

تگی که در HTML و در واقع در صفحات وب برای ایجاد لینک به سایر صفحات استفاده می شود تگ a است که در کنار href کامل می شود، عبارت a مخفف anchore یا لنگر است و href مخفف Hypertext Reference یا ابر متنی است که حاوی لینک (hyperlink) به صفحه دیگری است، به مثال زیر توجه کنید.

 

<a href="https://webgoo.ir">کلیک کنید</a>

 

در لینک ساده بالا، عبارتی که برای مقادیر href در نظر گرفته می شود، در واقع همان آدرس URL مقصد است که می خواهیم کاربر پس از کلیک بر روی متن "کلیک کنید" به آن هدایت شود.

نکته: محتوای لینک ها در حالت پیش فرض در همان صفحه فعلی نمایش داده می شوند، به عبارتی جایگزین صفحه فعلی می شوند، اما با تنظیم پارامتر target که در ادامه خواهیم دید، می توان رفتار آنها را تغییر داد.

ایجاد عنوان برای لینک یا title

تگ a با خاصیت های دیگری کامل تر می شود که از آن جمله می توان title را نام برد، استفاده از title اجباری نیست، اما می تواند از نظر بهینه بودن لینک های سایت مفید باشد.

 

<a href="https://webgoo.ir" title="این یک لینک است">کلیک کنید</a>

 

کنترل پنجره لینک یا target

همان طور که در نکته بالا گفتیم، لینک ها به صورت پیش فرض در همان پنجره نمایش داده می شوند، اما ممکن است بخواهیم پس از کلیک کاربر، پنجره فعلی حفظ شده و به جای آن، محتوای لینک در پنجره جدیدی نمایش داده شود، بدین منظور از پارامتر دیگری به نام target استفاده می کنیم، به مثال زیر توجه کنید.

 

<a href="https://webgoo.ir" title="این یک لینک است" target="_blank">کلیک کنید</a>

 

پارامتر target مقادیر متفاوتی می پذیرد که به صورت تیتروار در زیر ملاحظه می کنید.

- blank_ : نمایش محتوای لینک در پنجره جدید.

- parent_ : نمایش محتوای لینک در پنجره والد (معمولا در حالتی استفاده می شود که لینک از یک frame فراخوانی شود).

- self_ : نمایش محتوای لینک در پنجره فعلی (حالت پیش فرض).

- top_ : نمایش محتوای لینک در بالاترین سطح (معمولا در حالتی استفاده می شود که چند frame در صفحه وجود داشته باشد و بخواهیم محتوای لینک خارج از فریم ها و در بالاترین سطح نمایش داده شود).

- نام frame : برای پارامتر terget می توان نام یک frame را نیز قرار داد، بدین ترتیب محتوای

لینک در داخل فریم نمایش داده خواهند شد.

  • نگین فدائی
  • ۰
  • ۰

سمند سورن

سمند سورن، نسلی پیشرفته تر از سمندهای معمولی

سمند سورن به عنوان یکی دیگر از نمونه خودروهای داخلی بر اساس ادعای مهندسین ایران خودرو، موفق به دریافت تاییدیه ایمنی IDIADA اسپانیا شده است. موسسه ای که از معتبرترین مراکز تست خودرو در دنیاست.

مهندسین ایران خودرو برروی سمند سورن سیستم عیب یابی هوشمند و هشدار دهنده موانع عقب را به عنوان تجهیزات ایمنی قرار داده اند.

همچنین برای تامین بیشتر امنیت خودرو، سورن مجهز به به سیستم ترمز ضد قفل ABS، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD، سیستم ایموبلایزر و هشدار دهنده هوشمند مرکزی ورود غیر مجاز است.

خوشبختانه ایمنی سورن در مقایسه با دیگر خودروهای معرفی شده در این نوشتار بالاتر است و می تواند به خوبی خریداران خود را راضی کند.

پژوپارس، خودروی مدیران ایرانی

 

اگر بیاد داشته باشید زمانی که پژوپارس از خط تولید ایران خودرو بیرون آمده، در خیابان های کشور راه پیدا کرد به نام خودروی مدیران شناخته می شد.

 

خودرویی با پیشرانه ای از نوع TU5 و حجمی 1.8 لیتری که شتاب و قدرت بسیاری بالایی را در سواری خودرو فراهم می کرد.

 

پژوپارس در ایران با سه پیشرانه TU5، موتور 1.8 لیتری 7XU و پیشرانه XUM که در زانتیا نیز مورد استفاده است، تولید شده در اختیار افراد قرار می گیرد.

اگر نیازی به باتری برای این ماشین داشتید می توانید به سایتما مراجعه کنید و باتری ماشین مورد نظر خود را به صورت آنلاین خریداری کنید.

  • نگین فدائی
  • ۰
  • ۰

تگ var در html

تگ <var> یک تگ عبارتی است. و یک متغیر را تعریف می کند.

 

نکته: استفاده از این تگ توصیه نمی شود، اما برای رسیدن به نتایج بهتر می توانید از CSS و یا جاوااسکریپت استفاده کنید.

 

تگ <var> مانند بسیاری از تگ های HTML دارای یک تگ باز ( opening tag ) و یک تگ بسته ( closing tag ) می باشد.

تمام تگ های عبارتی

         

         

نام تگ عبارتی کاربرد تگ عبارتی

تگ em         تگ عبارتی em یک متن تاکیدی را تعریف میکند

تگ strong    تگ عبارتی strong یک متن مهم تعریف را برجسته میکند

تگ dfn        تگ عبارتی dfn یک اصطلاح تعریف شده را تعریف می کند

تگ code      تگ عبارتی code یک قطعه از کد کامپیوتری را تعریف می کند

تگ samp     تگ عبارتی samp یک خروجی نمونه از برنامه کامپیوتری تعریف می کند

تگ kbd        تگ عبارتی kbd ورودی صفحه کلید را تعریف می کند

تگ var         تگ عبارتی var یک متغیر در سند HTML تعریف می کند

مثال در مورد تگ <var> در اچ تی ام ال

[html]<var>Variable</var>[/html]

  • نگین فدائی
  • ۰
  • ۰

پژو206 و پژو207

پژو 206 تیپ 5، بهترین خودرو ایرانی در کیفیت سواری

 

پژو 206 سال هاست در بازار ایران حضور دارد و از همان روزهای آغازین حضور در بازار کشور طرفداران بسیاری داشت.

 

پژو 206 تابحال در نمونه های مختلفی تولید شده است و درحال حاضر پژو 206 تیپ 5 یکی از بهترین نمونه های این محصول است.

 

پژو 206 در تیپ 5 در دو نسخه فول و نیمه فول تولید می شود و در هر دو مدل دارای پیشرانه ای 1600 سی سی هستند.

 

پیشرانه خودرو توانایی تولید 110 اسب بخار قدرت را دارد و شتاب بسیار مناسبی را در اختیار راننده قرار می دهد.

 

همچنین با بکار بردن قطعاتی با کیفیت در کمک فنر، سیستم ترمز، تجهیزات ایمنی و دیگر آپشن های خودرو شاهد تجربه بهترین کیفیت از پژو 206 تیپ 5 هستیم.

پژو 207، زیباترین فرزند از خانواده 206 ها!

 

پژو 207 یکی دیگر از خودروهای جذاب و ارزشمند در بازار فعلی ایران است که در دو نسخه صندوق دار و معمولی تولید می شود.

 

در هر دو نمونه موتور نصب شده برروی خودرو از نوع TU5 است و قدرت مناسبی را در اختیار راننده قرار می دهد.

 

البته در نمونه صندوق دار خودرو به دلیل افزایش وزن 60 کیلوگرمی شتاب خودرو در مقایسه با نمونه هاچ بک کمی پایین تر است.

 

در نسخه صندوقدار شتاب 207 برابر با 12.6 ثانیه و در نسخه هاچ بک پژو 207 نیاز به 11.6 ثانیه برای رسیدن به سرعت صد کیلومتر بر ثانیه دارد.

 

بر اساس تجارب کاربران و بررسی های انجام شده نیز، پژو 207 یکی دیگر از خودروهای خوب ایرانی است که ارزش خرید بالایی دارد.

 

پژو 207 آی در حقیقت نمونه فیس لیفت شده 206 است و به نام 206 پلاس نیز شناخته می شود. خودرویی که تولید آن از سال 1395 مجددا از سر گرفته شد و در همان سال رقیب CS35 در برنامه فروش اقساطی سایپا شد.

اگر نیاز به باتری هرکدام از ماشین های زیر داشتید فقط کافیه به سایت ما یک سر بزنید و به صورت آنلاین و سریع باتری ماشین خودرا خریداری کنید.

  • نگین فدائی
  • ۰
  • ۰

فونت در html

نحوه تعریف تگ font در HTML

فونت در HTML ماقبل نسخه 5 به صورت تگ قابل تعریف است، تگی که برای تعریف فونت استفاده می شود با همین نام font و به صورت جفتی است، به طور مثال:

<font>متن داخل تگ فونت</font>

ویژگی هایی را که می توانیم به این تگ اضافه کنیم عبارتند از face، dir، color، lang، size، class و id که در ادامه به تفصیل در مورد آنها خواهیم گفت.

ویژگی face در HTML font

ویژگی face در HTML عملکردی معادل خاصیت font-family در CSS دارد، هردوی این عناصر برای ایجاد و تعریف خانواده ای از فونت ها و نسبت دادن آن به عبارت و متن مورد نظر کاربرد دارند، در مثال زیر نحوه استفاده از این خاصیت در دو حالت HTML و CSS درج شده است، همان طور که گفتیم امروزه استفاده از تگ font در HTML نسخه 5 امکانپذیر نیست و باید از CSS بدین منظور استفاده کنیم:

مقادیر font face می تواند از خانواده فونت های وب باشد، به طور مثال مقادیر Arial, Helvetica, sans-serif یا Tahoma, Geneva, sans-serif و...

ویژگی dir در HTML font

ویژگی dir برای مشخص کردن جهت نوشتار به کار می رود، برای حروف راست به چپ (به طور مثال زبان فارسی) از مقادیر rtl و برای حروف چپ به راست (به طور مثال زبان انگلیسی) از مقادیر ltr استفاده می شود، این ویژگی در CSS معادل با direction است

ویژگی color در HTML font

برای نسبت دادن رنگ های مختلف به متن درون تگ font در نسخه های ماقبل 5 HTML از ویژگی color استفاده می کنیم، مقادیر این عنصر می تواند رنگ های عادی مانند red، blue، green و یا مقادیری به صورت کدهای هگز باشد به طور مثال 666666# یا 3366CC# و...، این ویژگی نیز در CSS با نامی مشابه یعنی color قابل تعریف است

  • نگین فدائی
  • ۰
  • ۰

سینی باطری ماشین

 

بیشتر باتری ها از صفحات سربی تشکیل شده اند که داخل اسید غوطه ور هستند. با این که این ترکیب برای ذخیره برق بسیار مناسب است اما می تواند باعث خرابی فلزات شود. باتری های لیداسیدی در حین عمل شارژ و دشارژ گاز هیدروژن تولید می کنند. هیدروژن با هوا ترکیب شده و محیطی را ایجاد می کند که برای فلزات نامناسب است و باعث افزایش خوردگی می شود. وجود رطوبت و نمک می تواند باعث سریع تر شدن این فرایند شود. بعلاوه وجود نشتی در باتری می تواند این مشکل را تشدید کند زیرا اسید باتری بشدت خورنده است.
در نهایت این خوردگی روی فلزات اطراف و بخصوص زیر باتری تاثیر خواهد گذاشت. در ماشین های قدیمی تر، میزان خوردگی بیشتر می شود. اگر زود جلوی این خوردگی گرفته نشود ممکن است از سینی باتری راهی به سمت رادیاتور یا حتی خود شاسی ماشین باز کند.

علائم خوردگی

علائم خوردگی عبارتند از پاک شدن رنگ، تشکیل پودر سفید، پوسته پوسته شدن و زنگ زدگی. اولین علائم نشت باتری در قطب های آن مشخص می شود. اکثر افراد با خوردگی روی قطب های باتری مواجه شده اند که شبیه به خوردگی ساختاری است اما تاثیر خود را زودتر نشان می دهد. به عنوان یک نکته جانبی باید ذکر کرد که باتری که شارژش کم شده باشد در قطب منفی و باتری که بیش از حد شارژ شده باشد در قطب مثبت خوردگی پیدا می کند.
تصویری از سینی باتری ماشین های GM دهه هفتاد میلادی. این آسیب ناشی از نشت باتری است.

 

تعمیر

وقتی که آسیب ایجاد شد فقط یک گزینه دارید یعنی جایگزینی. اگر زود متوجه این آسیب شوید، ممکن است آسیب فقط به سینی باتری محدود باشد. سینی های مدل NAPA Solutions 7304008 یا Dorman  111750 برای بیشتر ماشین ها مناسب است مگر این که مدل ماشین خاص باشد. این مدل سینی ها را می توان در محل مورد نظر قرار داد و برای باتری هایی با ابعاد مختلف مناسب است. سینی هایی که پوشش پودری شکل داشته باشند از مدل هایی که رنگ معمولی دارند ماندگاری بیشتری دارند.

 

سینی باتری NAPA انتخاب خیلی خوبی است و پوشش پودری باعث افزایش ماندگاری آن می شود.
نصب سینی باتری تقریبا در اکثر موارد ساده است. ولی در برخی خودروها این طور نیست و دسترسی به محل باتری کمی سخت است. بنابراین در چنین مواردی بهتر است از مکانیک کمک بگیرید.

 

  • نگین فدائی
  • ۰
  • ۰

آشنایی باتگ head در html

تگ Head در HTML

هد یا Head یا سَر یکی از مهمترین و اساسی ترین بخش یک صفحه ی وب و یا بطور کلی یک صفحه ی HTML می باشد، بطور کلی میتونیم بگیم که Head یک صفحه ی وب مغز آن صفحه می باشد.

که در این Head یا سَر یکسری اطلاعات مربوط به صفحه ی وبمان قرار میگیرد، مثلا عنوان صفحه ما برای نمایش در مرورگرها در قسمت هِد قرار میگیرد.

یا مثلا برای اضافه کردن دستورات CSS به یک صفحه ی وب ما باید دستورات CSS رو در قسمت هِد یا Head یک صفحه ی وب قرار دهیم و دیگر مواردی که در ادامه با آنها آشنا خواهید شد.

همچنین متاداده ها یا metadata نیز در قسمت Head یک صفحه ی وب قرار میگیرند، متاداده ها در HTML در واقع اطلاعاتی را در مورد یک صفحه وب به مرورگرها و موتورهای جستجوگر ارائه می دهند.

  • نگین فدائی
  • ۰
  • ۰

کیسه هوا ماشین

سیستم کیسه هوا یکی از جدیدترین سیستمهایی است که در اکثر خودروهایی که استاندارد های جهانی را رعایت می نمایند به کار می رود کیسه هوا نقش بسیاری در تصادفات بازی می نماید در حال حاضر کمربند ایمنی کمربند سفت کن و کیسه هوا موثرترین سیستمهای محافظت در هنگام تصادف شدید به شمار می روند وقتی سرعت اتومبیل از 40 کیلومتر در ساعت بیشتر باشد کمربند به تنهایی کافی نیست تحقیقات پس از حوادث رانندگی نشان داده است که در 68 درصد موارد کیسه هوا سطح خوبی را تامین می کند بر اساس بررسی های به عمل امده پیش بینی می شود که اگر  خودروها در سرتاسر جهان به کیسه هوا مجهز شوند تعدا د مقتولان حوداث رانندگی در هر سال بیش از 50000 نفر کاهش می یابد روشی که امروزه برای ساخت کیسه هوا متداولتر است مجتمع کردن اجزای لازم به صورت یک واحد است بدین ترتیب مقدار سیمکشی و اتصالات کاهش و اعتماد پذیری سیستم افزایش می یابد نوعی  سیستم پایش را نیز باید در کیسه هوا تعبیه کرد زیرا این کیسه را نمی توان امتحان کرد و اصولا فقط  یک بار کار می کند

زمان های مهم

وقتی خودرویی با سرعت حدود 35 کیلومتر در ساعت از طرف جلو تصادف کند رویدادهای زیر به ترتیب رخ می دهند:

- در حدود 15 میلی ثانیه پس از برخورد خودرو به شدت شتاب منفی پیدا می کند و کیسه هوا در  استانه راه اندازی قرار می گیرد.

- مشتعل ساز سوخت موجود در باد کننده را مشتعل می کند.

- پس از حدود 30 میلی ثانیه کیسه هوا باز می شود و راننده به جلو پرتاب شده و کمربند ایمنی بسته به نوع آن قفل یا سفت شده است.

- در حدود 40 میلی ثانیه پس از برخورد کیسه هوا کاملا باد شده است و تکانه راننده را جذب می کند.

- در حدود 120 میلی ثانیه پس از برخورد راننده به عقب بر می گردد و باد کیسه هوا از سوراخهای جانبی آن خالی می شود تا راننده دید پیدا کند.

در انتها این را نیز بگوییم که اگر نیاز به باطری ماشین با کیفیت نیز نیاز داشتید ما در اینجاهستیم تا بهترین را به شما ارائه دهیم.

 

  • نگین فدائی
  • ۰
  • ۰

تگ توضیحات در html

تگ توضیحات در HTML

تگ توضیحات یا به انگلیسی کامنت یکی از تگ های زبان HTML می باشد که ما با استفاده از آن میتوانیم بخش های مختلف یک فایل htmlرا برای خوانایی بهتر توضیح دهیم.

توضیحاتی که با استفاده از این تگ ایجاد می شوند در مرورگرها نمایش داده نمی شوند و فقط در سورس کد فایل HTML قابل مشاهده می باشند که میتواند باعث خوانایی بهتر/بیشتر کدها و دستورات فایل شود.

توضیحات شرطی

نوع دیگری از توضیحات داریم به اسم توضیحات شرطی، یعنی توضیحاتی که بتونن طبق یک شرط خاص اجرا بشوند، یعنی مثلا بگیم این توضیح با فلان متن فقط در مرورگر IE نسخه ۶ اجرا شود و

توضیحات شرطی فقط در مرورگر IE عمل میکنند.

Free-Learn

نحوه استفاده

برای ایجاد توضیحات یا درج توضیحات در HTML همونطور که گفتم ما باید از تگ توضیحات استفاده نماییم. که شکل کلی این تگ بصورت زیر می باشد.

اول یک علامت کوچکتری (>) باز میکنیم سپس علامت ! میگذاریم سپس ۲عدد (- -) سپس توضیحات مورد نظرمون رو وارد مینماییم و در نهایت برای بستن تگ ۲عدد (- -) میگذاریم و سپس علامت بزرگتری (<).

  • نگین فدائی
  • ۰
  • ۰

باتری صوتی

اضافه کردن یک باتری صوتی اختصاصی، هیچ کار کمکی به شما نخواهد کرد به استثنای اینکه می توانید با موتور خاموش ماشین خود مدت طولانی تری به موسیقی گوش فرا دهید، در واقع این کار ممکن است به ماشین صدمه بزند. ممکن است دور از عقل باشد ، اما استدلال آن بسیار ساده است. اساسا، باتری در ماشین شما برای خدمت به یک هدف است: تولید نیروی محرکه کافی برای شروع کار موتور. پس از اینکه موتور شما شروع به کار کرد و دستگاه برق متناوب در حال چرخش بودُ باتری در واقع به عنوان بار الکتریکی عمل می کند.

 

اگر باتری دوم را اضافه کنید، اساسا این کار فقط به عنوان دومین بار الکتریکی عمل می کند که موتور باید هر دو آنها را شارژ کند.

 

یک باتری خوب است، بنابراین دو باتری باید بهتر باشد، درست است؟ خوب، چند موقعیت خاص وجود دارد که این امر در آنها صادق است. هنگامی که موتور شما در حال کار نیست، هرگونه لوازم جانبی که روشن کنید به طور مستقیم از باتری انرژی می گیرید. به همین دلیل است که  اگر یک شب به طور تصادفی چراغ های جلو را خاموش نکنید صبحه باتری خالی شده است. اگر شما یک باتری بزرگتر یا حتی یک باتری دوم دیگر اضافه کنید، مقدار زیادی انرژی اضافی ذخیره می شود.

 

دلیل اصلی افزودن باتری دوم به یک ماشین یا کامیون  نیاز به استفاده از لوازم جانبی در هنگام خاموشی ماشین است.  اگر با ماشین خود  کمپینگ انجام میدهید، این یک مثال خوب است. ممکن است برای تعطیلات آخر هفته یا بیشتر، بدون موتور کارهای زیادی انجام دهید ، و این می تواند باتری را خیلی سریع تخلیه کند.

 

اگر باتری دوم را اضافه کنید، میتوانید زمان طولانی تری از باطری ماشین خاموش خود استفاده کنید. اگر عادت داشته باشید که ماشین را پارک کرده و ساعت های طولانی از سیستم صوتی آن استفاده کنید، اضافه کردن یک باتری دیگر ممکن است مفید باشد. در همه موارد دیگر، احتمالا باتری اضافی مشکلی را که سعی در مقابله با آن دارید، حل نخواهد کرد.

  • نگین فدائی