باطری ماشین

تعویض و نصب رایگان باطری ماشین

باطری ماشین

تعویض و نصب رایگان باطری ماشین

آخرین مطالب
پیوندها

۷ مطلب در فروردين ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

اگر شما قبلا نیز اقدام به یادگیری یک زبان برنامه نویسی کرده باشید، حتما می دانید که اینگونه آموزش ها معمولا با یک برنامه ساده به نام “Hello word” شروع می شوند.
در این هم قصد داریم از این سنت قدیمی استفاده کنیم. برای این منظور برنامه Visual C# Express را اجرا کرده و مسیر منوی File - > New Project را طی کرده و گزینه Consule application را انتخاب نمایید. این ساده ترین نوع برنامه بر روی سیستم ویندوز است، اما نگران نباشید، ما خیلی اینجا نخواهیم ماند. پس از این که بر روی دکمه ok کلیک نمایید، برنامه Visual C# Express یک پروژه جدید را برای شما ایجاد می کند که حاوی یک فایل به نام Program.cs است.
این کار سرآغاز جایی است که هیجان کار شروع شده و کد آن بایستی به صورت زیر باشد :

?

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

using System;

using System.Collections.Generic;

using System.Text;

 

namespace ConsoleApplication1

{

    class Program

    {

        static void Main(string[] args)

        {

        }

    }

}

درواقع، مجموعه کدهای فوق هیچ کار خاصی را انجام نمی دهند، یا حداقل اینگونه به نظر می رسند.سعی کنید با زدن دکمه F5 برنامه را بر روی سیستم خود اجرا نمایید. این کار باعث می شود تا Visual C# Express برنامه شامل را کامپایل کرده و اجرا نماید. اما همانگونه که مشاهده می کنید، این کدها کار خاصی را انجام نداده و فقط یک پنجره مشکی رنگ ویندوز باز شده و سپس بسته می شود. این مسئله به این دلیل است که برنامه شما دارای کد خاصی نبوده و کار خاصی را انجام نمی دهد. در بخش بعدی، به بررسی این خطوط کدها به طور کامل خواهیم پرداخت اما الان قصد داریم تا از برنامه خود یک خروجی بگیریم. برای این منظور دو خط کد زیر را درون آخرین مجموعه {} کد برنامه قرار دهید.

?

1

2

Console.WriteLine("Hello, world!");

Console.ReadLine();

سپس کد کامل برنامه بایستی به صورت زیر تغییر کند :

?

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

using System;

using System.Collections.Generic;

using System.Text;

 

namespace ConsoleApplication1

{

    class Program

    {

        static void Main(string[] args)

        {

            Console.WriteLine("Hello, world!");

            Console.ReadLine();

        }

    }

}

یک بار دیگر، جهت اجرای برنامه دکمه F5 را فشار دهید، این بار مشاهده خواهید کرد که پنجره سیاه برنامه باز شده و علاوه بر این که بلافاصله بسته نمی شود، بلکه یک پیام سلام “Hello word” را نیز به کاربر نشان می دهد. خب، ما دو خط کد به برنامه اضافه کردیم. اما این کدها در واقع چه کاری انجام می دهند؟
خط اول از کلاس Consale برای نمایش یک خط متن در خروجی استفاده کرده و خط دوم هم می تواند یک مقدار ورودی یا متن را از کاربر بخواند. اما چرا خواندن یا Read؟
درواقع این کار یک حقه کوچک است زیرا بدون آن برنامه بلافاصله اجرا شده و تمام می شود و بدون این که کاربر فرصت کند خروجی آن را بروی صفحه ببیند، پنجره اش بسته می شود.
دستور ReadLine Command به برنامه می گوید تا برای دریافت یک ورودی از کاربر صبر کند و همان طور که مشاهده می منید، شما می توانید یک متن را درون پنجره تایپ نمایید. پس از تایپ متن دلخواه، دکمه Enter را زده و پنجره برنامه را ببندید.

 

  • نگین فدائی
  • ۰
  • ۰

اسید باطری 1250 درجه چیست

 

اسید باطری 1250 درجه تهیه شده از اسید سولفوریک مرغوب بدون ناخالصی و آب مقطر 100 درصد خالص می باشد. این اسید تولید شده توسط مهندسین مجرب شرکت کیمیا تهران اسید می باشد و ضمانت کیفیت را دارا می باشد. اسید باتری 1250 درجه رقیق شده اسید سولفوریک می باشد و چون اسید سولفوریک را به راحتی نمی توان رقیق کرد و حتما با دستگاه های رقیق کننده قوی باید تهیه شود.

اسید باطری 1250 درجه در صنایع باطری سازی، نیروگاه ها و همچنین باطری های اتمی و ژله ای می باشد. اسید باطری 1250 در باطری های انواع اتومبیل ها، کامیون و کامیونت ها، جرثقیل ها، لیفتراک ها قابل استفاده می باشد. اسید باتری نیاز اصلی تمامی باطری سازی های ایران می باشد. اسید باطری در صنعت برق و الکترونیک کاربرد ویژه ای دارد. نیروگاه های حرارتی بادی و نیروگاه های آبی و هم چنین نیروگاه های خورشیدی و هیبریدی کشور هم نیاز مبرم به اسید باطری 1250 درجه دارند.

اسید باتری 1250 درجه

اسید باطری به هر اسیدی گفته می شود که در سلول های شیمیایی یا باطری استفاده می شود اما معمولا از این توصیف اسید مورد استفاده در باتری اسیدی مثل باطری خودروها استفاده می شود. این محصول برای باطری های معمولی که نیاز به آب باطری دارند استفاده می شود و باعث می شود که جریان الکتریکی از آند به کاتد رد و بدل شود. توضیح اینکه اگر باتری شما نو باشد و تاکنون در آن آب باطری نریخته باشید پس از ریختن این محصول باطری شما شارژ اولیه هم شده است و دیگر نیازی به شارژ اولیه ندارد. اسید باطری جهت مصرف باطری سازی ها - تعمیرگاه های مجاز و کارخانه های تولید باطری است مایع داخل باتری را الکترولیت می نامند. اگر اسید از حد مذکور کمتر شود الکترولیت حالت تلخی و سوزش خود را از دست می دهد که در اصطلاح می گویند آب باتری شیرین شده است. در چنین مواقعی در شب، زمانی که به موتور گاز داده می شود چراغ ها نور عادی دارند و اگر گاز داده نشود کم نور می شوند. آب باتری باید روی صفحه های داخل باتری را کاملاً بپوشاند در غیر این صورت صفحه ها در مجاورت هوا قرار گرفته و اکسیده می شوند. مایع باید در حدود بیش از یک سانتی متر روی صفحات را بگیرد. در صورت کمبود، باید آب مقطر اضافه نمود نه اسید. استفاده از اسید سولفوریک برای باطری باید بوسیله متخصص و باتری ساز انجام شود؛ زیرا سوزنده و خطرناک است و باید رقیق شود. باتری ماشین دارای چندین صفحه است که در الکترولیت قرار گرفته است. هنگامی که آب تبخیر می شود، برخی از قطعات در این صفحات به سطح می رسند. آن ها خشک شده و به همین دلیل احتمال آسیب رسانی به آن ها زیاد است. به عبارت دیگر، زمانی که سطح الکترولیت کاهش پیدا می کند، لازم است که شما به باتری آب مقطر اضافه کنید. برخی از باتری ها دارای علائم خاصی هستند که زمان اضافه کردن آب مقطر را نشان می دهد. اگر باتری خودرو شما دارای این نشانگر نباشد، شما می توانید سطح الکترولیت را با نگاه کردن به صفحات داخل آن کنترل کنید. پیش از اضافه کردن آب مقطر به باتری خودرو خود، بهتر است از نوع باطری خودرو اطلاعاتی داشته باشید.

  • نگین فدائی
  • ۰
  • ۰

زبان C# توسط مایکروسافت به وجود آمد .سی شارپ یکی از ۴۴ زبان برنامه نویسی ای است که توسط زمان اجرای زبان مشترک از.NET Framework پشتیبانی میشوند و در همه جا به وسیله مایکروسافت ویژوال استودیو شناخته میشود. این زبان برپایه سادگی، مدرن بودن، همه منظوره و شی گرا بودن ساخته شد .

آندرس هجلزبرگ، طراح زبان برنامه نویسی دلفی، سرپرستی تیم طراحان زبانC# را بر عهده داشت.این زبان دارای دستوری شی گرا مشابه C++ است . در ابتدا نام این زبان cool بود که مخفف C like Object Oriented Language بود، هر چند در جولای ۲۰۰۰، زمانی که مایکروسافت پروژه را عمومی اعلام کرد، اسم آن به C# تغییر پیدا کرد. طراحان زبان C# با تاکید و الگوبرداری مناسب از مزایای زبانهائی نظیر C++ ، C و جاوا و نادیده گرفتن برخی از امکانات تامل برانگیز و کم استفاده شده در هر یک از زبانهای فوق، یک زبان برنامه نویسی مدرن شی گراء را طراحی کرده اند. در مواردی، برخی از ویژگی های استفاده نشده و درست درک نشده در هر یک از زبانهای گفته شده، حذف و یا با اعمال کنترل های لازم بر روی آنها، زمینه ایجاد یک زبان آسان و ایمن برای اغلب برنامه نویسان بوجود آمده است. مثلا C و C++ می توانند مستقیما با استفاده از اشاره گرها عملیات دلخواه خود را در حافظه انجام دهند. وجود توانائی فوق برای نوشتن برنامه های کامپیوتری با کارائی بالا ضرورت اساسی دارد. اما در صورتیکه عملیاتی اینچنین بدرستی کنترل و هدایت نگردند، خود می تواند باعث بروز مسائل (Bugs) بیشماری گردد. طراحان زبان C#، با درک اهمیت موضوع فوق، این ویژگی را کماکان در آن گنجانده ولی بمنظور ممانعت از استفاده نادرست و ایجاد اطمینان های لازم مسئله حفاظت نیز مورد توجه قرار گرفته است. جهت استفاده از ویژگی فوق، برنامه نویسان می بایست با صراحت و به روشنی خواسته خود را از طریق استفاده از Keyword های مربوطه اعلان نمایند.C# بعنوان یک زبان شی گراء عالی است. این زبان First-Class را برای مفهوم Property (Data Member) بهمراه سایر خصائص عمومی برنامه نویسی شی گراء حمایت می کند. در C و C++ و جاوا یک متد get/set اغلب برای دستیابی به ویژگی های هر Property استفاده می گردد. CLI همچنان تعریف Property را به متدهای get/set ترجمه کرده تا بدین طریق بتواند دارای حداکثر ارتباط متقابل با سایر زبانهای برنامه نویسی باشد. C# بصورت فطری Events ، Declared Value، Reference Type ، Operator Overloading را نیز حمایت می کند.

 

  • نگین فدائی
  • ۰
  • ۰

سیلندر

موتور اتومبیل از سه قسمت اساسی زیر تشکیل شده است : سیلندر، سرسیلندر، کارتر.در این مقاله می خواهیم به بررسی سیلندر بپردازیم. سیلندر ، هسته مرکزی موتور است. با انفجار سوخت در این مکان نیروی محرکه اتومبیل تامین می شود. محفظه روغن موتور زیر بدنه موتور قرار دارد.

ساختار سیلندر :

 

سیلندرها استوانه‌های توخالی هستند که محل بالا و پایین رفتن پیستون می‌باشند. لیکن چگونگی و کیفیت سطح داخلی سیلندرها که در تماس با پیستون است بسیار مهم است. دیواره‌های چدنی یا آلو مینیمی سیلندرها به منظور فراهم آوردن یک سطح صاف برای حرکت پیستون‌ها باید صیقل زده شود. صیقلی بودن سطح داخلی سیلندرها به خاطر کم کردن اصطکاک میان پیستون و جداره سیلندر است. البته بدیهی است که اصطکاک باعث تولید حرارت اضافی و هدر رفتن انرژی می‌شود که می‌بایست تا حدامکان از آن جلوگیری کرد.

انواع آرایش قرار گیری سیلندر خودرو:

 

 اولین آرایش مورد استفاده در دنیای خودرو برای سیلندر ها آرایش خطی بوده است . تعمیرات این مدل از خودروها بسیار ساده و روان است. قرارگرفتن تمام سیلندرها در یک بلوک، دقیقا در یک راستا پشت سر را آرایش خطی سیلندرها می گویند.  آرایش سیلندرها در  اکثر موتورهای 4 سیلندر دنیا به این شکل است. موتورهای تخت بیشتر به صورت قدرتی بوده و موتورهای سرعتی نیستند، به همین منظور تمام خودروهای دیزل سنگین، سعی بر این داشته که از این موتور استفاده نمایند.

 

خطی با زاویه

در این نوع به مانند سیستم خطی مستقیم، تمام سیلندرها در یک خط ( inline )، قرار داشته ولی زاویه قرار گیری سیلندرها نسبت به قائم مابین 15 تا 60 درجه می باشد. دلیل طراحی این زاویه  این است که از قابلیت دور گیری بسیار بالای موتورهای مورب ( خورجینی ) استفاده شود. این موتورها در عین کوچکی و کم حجمی قابلیت دور گیری سریعی داشته و نیز دارای گشتاور سرعتی می باشند (منظور اینکه شتاب دهی خودرو را در دورهایی پایین نیز به راحتی میسر نمایند).

اگر به باطری ماشین نیز نیاز داشتید می توانید به سایت ما مراجعه کنید و باتری دلخواه خودرا خریداری کنید.

  • نگین فدائی
  • ۰
  • ۰

اسید باطری 1250

 

به عنوان مثال در باتری های اتمی شما مجبور نیستید آب مقطر به آن اضافه کنید زیرا این قبیل باتری ها کاملا بسته هستند. هنگامی که این نوع باتری خنک می شود، قطره های آب بر روی دیواره های الکترولیت قرار می گیرد. تنها در باتری های قابل تعویض شما می توانید آب مقطر اضافه کنید. برای جلوگیری از کاهش سطح الکترو لیت باطری باید درب را باز کرد و آن را چک کنید و در صورت لزوم به آن آب مقطر اضافه کرد. باطری های اتمی به علت نوع صفحات آن که کلسیمی است دارای طول عمر بیشتری نسبت به نوع اسیدی آن میباشد و همچنین چون نیاز به مراقبت و نگهداری خاصی ندارند مورد توجه بیشتر مصرف کنندگان قرار گرفته است. همچنین باتری های اتمی به علت بسته بودن قالب باطری به هیچ وجه اسید داخل آن از باطری خارج نمیشود و باعث کثیف شدن بدنه خودرو و آسیب به سیم کشی و بدنه خودرو نمیشود مگر در صورتی که دینام ماشین به علت نقص فنی باطری را بیش از حد نیاز شارژ کند . ولی باید به این نکته توجه داشت که باطری چه اتمی باشد و چه اسیدی باید متناسب با خودرو شما انتخاب شود اگر خودرو شما به یک باطری ۷۴ آمپر نیاز دارد ولی شما باطری آمپر پائین تر استفاده کنید قطعا طول عمر باطری کاهش خواهد یافت. این یک تصور اشتباه خواهد بود که گاها گفته میشود. مثلا یک باطری ۵۵ آمپر اتمی قدرتی معادل یک باطری ۶۰ آمپر اسیدی دارد که اصلا یک نظریه علمی نمی تواند باشد پس در مورد انتخاب آمپر باطری به اتمی یا اسیدی بودن آن توجه نکنید. در مورد انتخاب آمپر باطری ماشین خود با یک برقکار خودرو مشورت نمائید و اگر خودرو شما مجهز به سیستم صوتی یا لامپ پر قدرت و یا هر گونه وسیله برقی که بعدا به خودرو اضافه کرده اید برقکار خودرو را در جریان قرار دهید چون این مسئله روی تعیین آمپر مناسب برای خودرو شما اهمیت ویژه ای دارد. بنابراین باطری های اتمی به علت طول عمر بیشتر. تمیز بودن و بی نیاز از مراقبت بودن نسبت به نوع اسیدی آن برای مصرف کننده به صرفه تر و مطمئن تر میباشد. ولی اگر باتری شما اسیدی است نگران نباشید فقط باید مراقب آن باشید تا زود خراب نشود. چک کردن سطح الکترولیت باطری تمیز کردن قطب های باطری جهت جلوگیری از سولفاته شدن و همین طور استفاده از آب مقطر استاندارد از جمله کارهایی است که شما میتوانید برای کار کرد بهتر باتری اسیدی خود انجام دهید.

  • نگین فدائی
  • ۰
  • ۰

کمبود واسکازین گیربکس

واسکازین اولین چیزی است که باید چک کنید چون کمبود آن می‌تواند تأثیر مخربی روی سیستم انتقال داشته باشد و عملکرد آن را دچار مشکل کند. پس حواستان به واسکازین گیربکس باشد.

                                                                                       

 مناسب نبودن کیفیت و غلظت واسکازین

واسکازین باید متناسب با استاندارد سفارش شده از طرف کمپانی باشد و از ریختن واسکازین‌های نامناسب و بی کیفیت جدا خودداری کنید. همچنین اگر کیلومتر کارکرد ماشین زیاد است و واسکازین برای مدتی طولانی عوض نشده، بهتر است در اولین فرصت واسکازین را تعویض کنید. چون مطمئنا دیگر آن کیفیت مطلوب را ندارد و کثیف شده و باعث آسیب به اجزای سیستم انتقال قدرت و بروز مشکل در تعویض دنده خواهد شد.

 

استهلاک در سیستم کلاچ

خرابی و مستهلک بودن اجزا مجموعه کلاچ یعنی دیسک، صفحه و سیم کلاچ می‌تواند در عملکرد تعویض دنده اختلال ایجاد کند. مثلاً ممکن است هنگامی که ماشین خاموش است دنده به راحتی جا برود ولی هنگامی که ماشین را روشن می‌کنید دنده‌ها دیگر جا نخورند. این مشکل به‌خاطر ایراد در مجموعه کلاچ است. اگر هنگام تعویض دنده (در همه دنده‌ها ) صدایی شبیه به قرچ می‌شنوید به‌خاطر عملکرد بد سیستم کلاچ و احتمالا رگلاژ نبودن سیم کلاچ است.

 

 استهلاک در دنده‌های برنجی و غلاف کشویی

گاهی اوقات ممکن است بعد از جا رفتن دنده به‌محض شروع به حرکت، در حین حرکت یا حتی زمانی که فشاری روی گیربکس نیست دنده از جای خودش خارج شود و به‌حالت خلاص درآید. این مشکل ممکن است در هر کدام از دنده‌ها خودش را نشان دهد و عمدتاً به دلیل اشکالات گیربکس اعم از ساییدگی زیاد غلاف کشویی و یا ساییدگی خودِ دنده به وجود می‌آید. خرابی بلبرینگ‌های گیربکس و بوش‌های داخلی نیز می‌تواند این مشکل را به‌وجود آورند. اگر گیربکس را به‌تازگی تعمیر کرده‌اید احتمالا تعمیرکار در نصب گیربکس دچار اشتباه شده و آن را به درستی نصب نکرده و باید دوباره این کار با دقت انجام شود.در صورت نیاز به باطری مناسب خودرو نیز می توانید به سایت ما مراجعه کنید

  • نگین فدائی
  • ۰
  • ۰

موتور هندل می زند اما روشن نمی شود:

 

اگر موتور هنگام چرخاندن سوییچ می چرخد یا صدای استارت می دهد، اما روشن نمی شود به احتمال قوی عیب از باتری است. شاید هم استارتر مشکل داشته باشد، شاید هم چیز دیگر. اما ۹۴ درصد اوقات، واقعا عیب از باتری است حتی اگر ماشین خیلی خوب استارت بزند. اگر آمپرسنج به شما اعلام کند که وضعیت باتری خوب است، ممکن است چند ولت کمتر از میزان نیاز ماشین باتری وجود داشته باشد. این مورد شاید از شایع ترین نشانه های خراب بودن باتری ماشین

وقتی دیدید که ماشین هر چقدر هم که استارت بزنید روشن نمی شود، باید از کابل های اتصال ساز استفاده کنید تا ماشین را راه بیندازید. این فرایند (باتری به باتری کردن خودرو) را قبلا در هاو کن یو توضیح دادیم که می توانید در مقاله زیر روش صحیح باتری به باتری کردن را فرا بگیرید و آن را مطالعه کنید.

وقتی ماشین دوباره راه افتاد کابل را قطع کنید، بگذارید موتور نیم ساعت کار کند تا آلترناتور یا دینام بتواند باطری را دوباره شارژ کند.

 

حدود نیم ساعت بعد، وقتی به خانه یا مکانی امن رسیدید ، یک تست کوچک انجام بدهید. وقتی موتور را خاموش کردید، حد اقل یک دقیقه صبر کنید بعد موتور را دوباره روشن کنید. یکی دو دقیقه دیگر صبر کنید.

 

در این لحظه، اغلب باتری ها از کار کردن آلترناتور شارژ شده اند و تا یکی دور روز خوب خواهند بود. این مدت را دست کم نگیرید. بلکه قبل از اینکه در جاده گیر بیفتید، از آن برای پیدا کردن باتری جدید و تعویض باتری قدیمی با آن استفاده کنید.

  • نگین فدائی